ျပင္ရမည့္စကားပံုႏွစ္ခု
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားၾကားတြင္ အမွားၾကာ အမွန္ျဖစ္ေနေသာ စကားပံုႏွစ္ခုရွိ၏ ။ ပထမ တစ္ခုကား " သင္ေကာင္းလွ်င္ ကြၽနဳ္ပ္မဆိုးပါ " အေပၚရံၾကည့္လွ်င္ လူမိုက္အားေပး ျဖစ္ေနသည္ ကိုေတြ႕ရ၏ ။ ထိုစကားပံု၏ အဓိပၸါယ္ကို အကုန္ေဖာ္ၾကည့္လွ်င္ သင္ေကာင္းလွ်င္ ကြၽႏု္ပ္ေကာင္းမည္. . . သင္မိုက္မဲ ဆိုးယုတ္ေနလွ်င္ ကြၽႏ္ုပ္လည္း မိုက္မဲ ဆိုးယုတ္မည္ဟူေသာ. . . အဓိပၸါယ္ကို ေဆာင္ေနသည္ . . ပါးရိုက္လွ်င္ နားကိုက္မည္ဟူေသာ စကားပံုႏွင့္ အတူတူ ပင္.... သင္ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ကြၽႏုပ္ကား ဆိုးလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ခံယူထားမွ ကိုယ္က်င့္သီလ ႏွင့္ သေဘာထားၾကီးမႈကို အေလးေပးရာ ေရာက္ေလလိမ့္မည္. . . ထိုစကားပံု အစား ."ဥစၥာဓနဆင္းရဲေသာ္လည္း စာရိတၱမဆင္းရဲပါ။"
"ေငြေၾကးမဲြေသာ္လည္း ရိုးသားမႈခ်မ္းသာသည္။ "
"သင္ေကာင္းဖို႕သည္ ဒုတိယ။"
"ကြၽႏု္ပ္ေကာင္းဖို႕သည္ ပထမ။"
ခြင့္လႊတ္ျခင္းသည္ ကလဲ့စားေခ်ျခင္းထက္ ႏွစ္ဆထိေရာက္သည္။
"ေငြေၾကးမဲြေသာ္လည္း ရိုးသားမႈခ်မ္းသာသည္။ "
"သင္ေကာင္းဖို႕သည္ ဒုတိယ။"
"ကြၽႏု္ပ္ေကာင္းဖို႕သည္ ပထမ။"
ခြင့္လႊတ္ျခင္းသည္ ကလဲ့စားေခ်ျခင္းထက္ ႏွစ္ဆထိေရာက္သည္။
ဟူေသာ စကားပံုမ်ားကို အစားထိုး သံုးစြဲသင့္သည္။
ျပဳျပင္သင့္သည့္ ဒုတိယစကားပံုကား "အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏိုင္မည္" ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ဤစကားပံုအရ ဆိုလွ်င္ စီးပြားေရၚ အဆင္ေျပမွသာလွ်င္ သူတစ္ပါးဥစၥာကို ခိုးျခင္းမွာ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္မည္. . စီးပြားေရး အဆင္မေျပလွ်င္ကား ရသမွ် ခိုးေတာ့မည္... သီလမေစာင့္ဟူ၍ ျဖစ္သည္.။
ခိုးမႈကို အားေပးသည့္သေဘာျဖစ္ေန၏။ ေျပာင္းလဲြသံုးစဲြသင့္သည္မွာ သီလေစာင့္မွ အူမေတာင့္မည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ သီလေစာင့္သည့္ အတြက္ အူမေတာင့္ရေသာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ကို တင္ျပခ်င္ပါသည္။
ၿမိဳ႕ကား အမရပူရၿမိဳ႕ပင္ျဖစ္၏. ဘိုးေတာ္ဘုရားမင္းလက္ထက္က ဘုရင္ေရာ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားအားလံဳး က ဂရုဓမ္တရားေလးပါးကို စဲြျမဲၾကသည့္ အတြက္ မိုးေလ၀သေကာင္းမြန္ကာ ဆန္ေရစပါးေပါမ်ားေသာ ၿမိဳ႕အျဖစ္ သူ႕ေခတ္က လြန္စြာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့ေပသည္။ ငါးရားငါးဆယ္ဇာတ္ႏွင့္ စရိယာပိဋကတ္၌ လာေသာ ဂရုဓမၼဇာတ္၌လည္း ကုရုတိုင္း ကၠဳႏၵပတၱနရဂိုရ္ျပည္ရွိ ဓနဥၥယေကာရမင္းၾကီး ႏွင့္တစ္ကြ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားသည္လည္း ဂရုဓမ္တရားေလးပါးကို ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာၾကသည့္ အတြက္ တစ္ျပည္လံုး မိုးေလ၀သမွန္ကန္ကာ ဆန္ေရစပါးေပါမ်ားခဲ့သည္။
တစ္ခါတြင္ ကာလိဂၤတိုင္း ဒႏၱပူရျပည္ၾကီးတစ္ခုလံုး မိုးေခါင္ေရရွား ကာ အငတ္ေဘးၾကီးဆိုက္သည္။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား မင္း၏ ဟစ္တိုင္သို႕လာၿပီး အငတ္ေဘးၾကီး ၿငိမ္းေအးပေပ်ာက္ေအာင္လုပ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုၾကသည္. အမ်ားအၾကံေပးခ်က္အရ မင္းၾကီး ဥပုပ္သီလေစာင့္ကာ က်က္သေရရွိေသာ တိုက္ခန္းသို႕ ၀င္ၿပီး ေျမစာျမက္ကို ခင္းအိပ္ေလသည္။ သို႕ေသာ မိုးကားရြာ၍မလာ..တစ္ဖန္ ေလာကီအယူအဆကို အားသန္ၾကေသာ ေဗဒင္ဆရာတို႕က မဂၤလာဆင္ရွိလွ်င္ မိုးရြာသည္ေျပာ၍ မဂၤလာဆင္ကို သြားေရာက္ အလွဴခံၾကျပန္သည္. သို႕ေသာ္ မိုးကားရြာမလာ..... ေနာက္ဆံုး၌ ပညာရိွသူေတာ္ ေကာင္းမ်ား၏ အၾကံေပးခ်က္ အရ အရုိးဆံုး နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ ဂရုဓမ္တရားေလးပါးကို ကူးယူက်င့္သံုးေသာ အခါ မိုးေလ၀သျပန္ေကာင္းကာ သာယာ၀ေျပာခဲ့ေပသည္...
ဂရုဓမ္တရားေလးပါး
၁။တိုင္းသူျပည္သားတို႕သည္ ၀ါတြင္း၀ါပ တစ္လေလးသီတင္းဥပုပ္ေစာင့္ရျခင္း။
၂။ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္ပုဆိုးလိုျမဲျမံရျခင္း။
၃။ရတနာသံုးပါးကို ေန႕ညအျမဲမျပတ္ ၀တ္ကပ္၀တ္တက္ျပဳ၍ ေမတၱတရား အထူးပြားမ်ားရျခင္း။
၄။မိဘဘိုးဘြားဆရာသမားမ်ားကိုလည္းေကာင္း ၊ အက်င့္သီလႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သူျမတ္တို႕ကိုလည္းေကာင္း၊ မဂၤလာတရားေတာ္ႏွင့္ အညီ ရိုေသျမတ္ႏိုးရွိခိုးပူေဇာ္ျခင္း။
ထို႕ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္တစ္ေကာင္းမင္း လက္ထက္တြင္ ယင္းဂရုဓမ္ေလးပါးကို အမိန္႕ျပန္တမ္းထုတ္၍ တစ္ျပည္လံုးကို လိုက္နာက်င့္သံုးေစခဲ့ေၾကာင္းသိရွိရပါသည္။၂။ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္ပုဆိုးလိုျမဲျမံရျခင္း။
၃။ရတနာသံုးပါးကို ေန႕ညအျမဲမျပတ္ ၀တ္ကပ္၀တ္တက္ျပဳ၍ ေမတၱတရား အထူးပြားမ်ားရျခင္း။
၄။မိဘဘိုးဘြားဆရာသမားမ်ားကိုလည္းေကာင္း ၊ အက်င့္သီလႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သူျမတ္တို႕ကိုလည္းေကာင္း၊ မဂၤလာတရားေတာ္ႏွင့္ အညီ ရိုေသျမတ္ႏိုးရွိခိုးပူေဇာ္ျခင္း။
သုိ႕အတြက္ ဒါနျပဳပါ. . ထိုသို႕ျပဳရာတြင္ သီလကို အပ်က္မခံပါႏွင့္ မိမိျပဳခဲ့ေသာ ဒါန၏ေကာင္းက်ိဳးကို သက္ရွည္ က်န္းမာစြာျဖင့္ ခံစားလုိလွ်င္ ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳေအာင္ေစာင့္ပါဟု တိုက္တြန္းခ်င္ပါသည္...
ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ) သီလအစြမ္း
ပန္းကဗ်ာ